Mumija

• The Mummy
  • 110 min
  • 2017.
  • 08.06.2017

Tom Kruz predvodi glumačku ekipu u spektakularnoj, novoj filmskoj verziji legende koja je fascinirala kulture širom sveta od nastanka civilizacije: „Mumiji“.

Naizgled bezbedno smeštena u grobu duboko ispod pustinje, drevna princeza (Sofija Butela) kojoj je sudbina nepravedno oduzeta, budi se u današnje vreme i sa sobom donoci zlo koje je raslo preko hiljadu godina i užase koji prkose ljudskom poimanju.

Od očaravajućih pustinja Srednjeg Istoka, kroz skrivene lavirinte ispod današnjeg Londona, „Mumija“ donosi iznenađujući intenzitet i balans čuda i uzbuđenja u maštovitom novom filmu koji uvodi novi svet bogova i čudovišta.

Mumija

Ljubav i strah
Originalno čudovište je ponovo rođeno

Producent Šon Danijel, koji ima dugu istoriju saradnje s Univerzalom – 1985. postao je najmlađi predsednik produkcije od nastanka studija – bio je fasciniran čudovištima od detinjstva. Ne samo da je producirao trilogiju Mumija, već sada kao nezavisni producent prišao Univerzalu pre više od četiri godine sa idejom da ponovo osmisli i anti-heroje za novu generaciju publike koja je spremna da bude probodena i prestravljena mračnim stvorenjima, kao što je to bio s generacijama pre njih.

Danijel je gajio duboko uverenje da nas ovaj besmrtni lik – koji nam se obraća u najmračnijim noćima – polako baca pod svoje čini. U stvari, tvorca savremenih filmova o mumiji ponovo je privukao materijal još iz 1994. „Još iz mojih ranih dana u Univerzalu zalagao sam se da nastavimo s Mumijama. Mislim da ovaj lik pripoveda ljudima o suštini života i smrti, i ko ima moć nad njima,“ priseća se producent. „Misteriozan je, mračan, uzbudljiv i strašan. Tokom godina, oduvek sam želeo da gledam Mumiju u bioskopima, zato sam ih i osvojio. Ja prosto verujem u filmove o čudovištima kao žanr, ovi očaravajući likovi i priče su stvoreni za publiku širom sveta.

Kad su se reditelj/producent Aleks Kurcman i producent Krist Morgan, inače arhitekte priče Univerzalove sage o čudovištima, udružili s Danijelom, odlučeno je da Mumija bude prvo poglavlje Univerzalovog novog serijala.

Kao ključni tim koji stoji iza filma Mumija, Danijelu, Krucmanu i Morganu se priključila producentkinja Sara Bredšo, koja je svoj talenat pozajmila filmovima poput Grdana – Zla vila i Snežana i lovac.

Producenti su bili sigurno da njihova verzija Mumije mora da bude utemeljena u savremenom dobu, pa su jedva čekali da je dovedu u prostor i vreme koje je njoj bilo strano. Pitali su se: „Šta bi se desilo kad bi strašna ženska mumija, ispunjena neoprostivom izdajom i vekovima žeđi za osvetom, bila puštena u savremen svet?“ Bilo je ključno za čitav tim da ova verzija Mumije ne bude nalik bilo čemu što smo dosad mogli da vidimo na platnu.

Tokom razvoja Mumije, svetska zvezda Tom Kruz, koji igra vojnika plaćenika Nika Mortona, pridružio se produkciji kao tumač glavne uloge i kreativni partner. Kao i njegovi saradnici, i Kruz kaže da je odrastao gledajući filmove o čudovištima, i da su ga oni ne samo inspirisali da postane zabavljač, već su u njemu probudili posebnu ljubav: „Volim Vukodlaka, Drakulu i Mumiju,“ kaže on. „Kao dete plašio sam se da gledam ove filmove. I ovaj film je zastrašujuć, ipak ima i širinu i eleganciju originalnih.“

Kruz i Kurcman, koji su prethodno sarađivali na Nemogućoj misiji III, su se slagali oko vizije Mumije. „Obojica smo bili svesni nasleđa i imali osećaj odgovornosti. Tom razmišlja kao publika, i on sve oživljava na jedinstven i uzbudljiv način.“

Bogovi i čudovišta
Izbor glumaca za Mumiju

Posle široke potrage, Kurcman i njegovi saradnici producenti odabrali su dve vodeće ženske uloge. Reditelj objašnjava zašto je nalaženje prave glumice bilo od ključne važnosti za priču: „Kako se film razvija, postavlja se pitanje da li Nikova dobra ili loša strana igra ulogu u odnosu sa Dženi i Amanet.“
            Za glavne ženske uloge, tim je odabrao Sofiju Butelu, zvezdu filmova Kingsmen – Tajna služba i Star Trek – Izvan granica, kao i Anabel Volis, koja je igrala u Kralju Arturu i televizijskom filmu Peaky Blinders. „Sa Sofijom kao Mumijom, Amanet, i Anabel Volis kao egiptologom Dženi,“ Kruz hvali, „žene su u ovom filmu i snažne, moćne, pametne i ambiciozne.“
            Na početku odabira glumaca, Kurcman je tačno znao koga je želeo u naslovnoj ulozi, a ona je, u stvari, dovedena u projekat i pre samog Kruza. „Video sam Sofiju u Kingsmanu, proganjao sam je dok nije pristala na ovaj film. Ona u princezu unosi pravu humanost, publika će saosećati s njom.“ Butela priznaje da je prihvatila ulogu jer je mogla da saoseća s ovim likom. „Bilo bi suviše lako da ona bude prosto zla ili omražena, dopalo mi se što Aleks nikad nije hteo od Amanet da napravi čudovište,“ priseća se ona. „Iako ona tehnički jeste čudovište, svima nama je bilo važno da uđemo u psihologiju njenog karaktera i razumemo zašto je učinila ono što je učinila u to vreme da bi preživela. Počnete da je razumete. Ja nju ne vidim kao čudovište, već kao nekog ko mora da preživi.“
            Kad je reč o ulozi arheologa u filmu Mumija, reditelj ima samo reči hvale. „Anabel unosi prefinjenost, šarm i autoritet liku Dženi. Bilo je sjajno raditi s njom i ja bih radio bilo šta. Zabavna je i šarmantna.“ Zastaje i onda kaže sa zahvalnošću, „Njen izvrstan smisao za humor je bio prava stvar.“
            Godinu dana pre no što je ušla u ulogu Dženi, Volis je čula da će studio revitalizovati univerzum čudovišta. „Bila sam vrlo zaintrigirana“, priznaje britanska glumica. „Znala sam da će film biti smešten u Londonu i da mora da bude mesta za žensku ulogu. Angažovala sam svoje agente, a onda sam upoznala i Aleksa. Odmah smo se povezali. Mnogo je stvari koje povezuju Dženi i mene, veoma smo slične. Mnogo svojih osobina sam našla u njoj, bila sam uzbuđena da igram ovu ulogu. A onda, Aleks, Tom i ja, tim iz snova.
            Ako se okrenemo muškim sporednim ulogama, tu je Džejk Džonson, koji igra Vejla, Nikovog saborca i partnera u zločinu. Kruz hvali izbor Džonsona za ovu ulogu: „Džejk je sjajan. Neverovatan je dramski glumac koji razume suštinu komedije. Vrlo je prirodan, zadivljen sam njime.“
            Kada je snimanje počelo, Džonson je brzo shvatio da na setu Toma Kruza sve opklade padaju u vodu. „Aleks je pitao da li želim da radim ovaj film i ja sam rekao „da!“. Onda je rekao da će u ekipi biti i Tom, a ja sam rekao „to je odlično!“ Kad smo pričali o tome da Tom sam izvodi svoje akrobacije, rekao sam, „Bolje bi ti bilo da obezbediš dobrog kaskadera koji mnogo liči na mene…“
            Džonson je uskoro shvatio da, s Kruzom, to nije moguće. „Kad sam upoznao Toma, saznao sam da u prvoj sceni filma Nik i moj lik galopiraju preko peska. Rekao sam Aleksu da se plašim konja i da neću da jašem bilo gde. Tom je onda rekao, „Pa, ti ćeš da galopiraš.“ Kad sam mu rekao da ih se bojim, kazao je „Bolje nauči da se držiš jer ćemo jahati jedan pored drugog, a ja mogu da pojurim.“ Posle časova dva puta nedeljno, Džonson je naučio konačno kako da se drži.
            Poslednji član koji se pridružio glumačkoj ekipi, bio je dobitnik Oskara, Rasel Krou, koji igra doktora Henrija Džekila, vođe tajne organizacije poznate kao Prodigijum. Reditelj objašnjava njegov složen karakter: „Džekil ima vrhunsku podeljenu ličnost. On je engleski gospodin koji mora da bude utemeljen u savremenom svetu. Rasel je oličenje svega toga!
            Za Kruza i Kroua, film predstavlja priliku koju su obojica dugo čekali, ali su morale da prođu decenije da se dogodi. Kurcman kaže: „Tom i Rasel se godinama poznaju ali nikad nisu imali priliku da rade zajedno. Za mene je potpuno ludilo da u filmu imam dva glumca kojima se toliko divim.“
            Govoreći o priči vezanoj za njegov lik, Krou otkriva: „Iznalaženje načina da se dr Džekil uklopi u ovaj svet bilo je primarno kada sam počeo da razgovaram s Aleksom i scenaristima o odnosima u njegovom originalnoj priči. Mnogo je pitanja bez odgovora jer je očigledno da on dolazi iz drugačijeg sveta, ali, eto, on je tu u savremenom svetu.“