Beži!

• Get Out
  • 104 min
  • 2017
  • 25.05.2017

Iz studija Univerzal i producentske kuće Blumhaus stiže nam psihološki triler BEŽI! u kome mladi Afroamerikanac ide u posetu porodici svoje devojke belkinje, gde će ubrzo otkriti pravi, skriveni razlog, njihovog poziva.
Pošto su Kris i njegova devojka Rouz dostigli nivo u vezi kada treba upoznati roditelje, ona ga poziva da provedu vikend na njihovom imanju, gde žive i Misi i Din.
U početku, Kris tumači preterano ljubazno ponašanje njenih roditelja kao na odgovor na međurasnu vezu koju Rouz i on imaju, ali kako vikend protiče, otkriće niz uznemirujućih detalja koji će ga odvesti do istine koju nije mogao ni da zamisli.

Beži!

O PRODUKCIJI

Američki monstrum: Kako je nastao film Beži!

Kada se čuje ime Džordana Pila, prvo se pomisli na fantastičnog komičara koji je igrao u brojnim filmovima i televizijskim ostvarenjima. Ono što mnogi ne znaju jeste da je ovaj mag komedije i dobitnik Emi nagrade veliki fan jednog potpuno drugog žanra. Njegov rediteljski debi nije slučajno pod okriljem Univerzala, jer je to studio koji patentirao potpuno drugačiju vrstu horor filmova, zajedno sa svojim partnerima iz Blumhaus Prodakšnsa.
            Pil je veliki fan ove vrste filmova, “strašnih trilera” i veruje da komedije i horori nastaju iz istog izvora inspiracije i da oba žanra imaju osnov u našoj nesvesnoj potrebi da istražijemo apsurdnost naše ljudskosti. On je prihvatio činjenicu da se svi mi suočavamo sa svojim problemima i strahovima našom utrobom, da doživljavamo katarzu bilo kroz smeh, bilo kroz strah. Ukoliko smo u stanju da ovladamo emocijama, možemo doživeti savršeno iskustvo. Reditelj je smatrao da će ovaj film kod publike izazvati baš takve osećaje. “U jednom trenutku se smejete, u drugom ste uplašeni. Za mene je bilo veoma uzbudljivo to što sam bio u prilici da sve što sam ikada naučio snimajući komedije primenim na svoj omiljeni žanr, a to je triler.”
            BEŽI! je  provokativni triler u kome su sjedinjeni humor, satira i horor, koji se ne plaši da govori na temu međurasnih emotivnih veza u Americi. “Ideja je nastala dok sam čekao na priliku da dam svoj doprinos i triler i horor žanru, na način koji je jedinstven za mene”, izjavio je reditelj. “Činjenica da je to vodilo ka rasnom pitanju odvelo nas je u polje na kome sam mnogo radio, a to je komedija. Ovo je film u kome se reflektuju moji realni strahovi i pitanja kojima sam se bavio ranije.”
            Pil je stvorio lik Krisa, Afroameričkog fotografa i umetnika koji živi u Njujorku i koji svoju vezu sa belkinjom podiže na viši nivo, tako što odlaze na produženi vikend kod njenih roditelja. Čim su stigli u porodičnu kuću, smeštenu van grada, Kris počinje da sumnja da stvari nisu onakve kakvim se čine. Otkriva da je veliki broj crnih muškaraca nestalo u tom predgrađu i da postoje dokazi da to nije samo neutemeljena paranoja. Ono što je počelo kao bilo koji drugi vikend, postaće ludo, zastrašujuće, uzbudljivo, jezivo i na svojstven način zanimljivo iskustvo.
Reditelj je priznao da je uživao poigravajući se očekivanjima publike i zaključcima do kojih su mogli doći. “Značajan deo premise ovog filma je to što belkinja dovodi crnog momka kod svojih roditelja, a da ne pretpostavlja da će to izazvati bilo kakve socijalne posledice”, objašnjava Pil. “Ona pretpostavlja da njena porodica neće imati ništa protiv. Ispostavlja se i da nemaju, ali i da imaju suptilniji način da se poigraju sa njim, što će nam otkriti mnogo užasnije stvari.”

Ti si izabran: Uloge
Kako bi na pravi način oslikao kulturološki sukob u filmu BEŽI! Pil je organizovao veliki kasting. Od glumaca koje kritika voli da vidi do mladih zvezda u usponu, Pil je za svoj film angažovao čitavu plejadu talentovanih ljudi. Svo njegovo iskustvo kao glumca pokazalo se značajnim kada je došao u situaciju da on bude reditelj, godine koje je proveo ispred kamere pomogle su mu kao reditelju, jer je tačno znao kako se glumci osećaju i šta im je potrebno u datom trenutku. Ostali članovi ekipe više puta su pomenuli da je imao potpunu kontrolu na setu i maksimalno razumevanje za svakog glumca i svaki lik, koji je i sam stvorio. Svi glumci imali su slobodu da u svoj lik ugrade nešto iz svoje perspektive, što je Pil podsticao.
            Centralna ličnost ovog trilera je Kris Vašington, umetnik, fotograf, koji se zaljubljuje u Rouz. Pil je objasnio da je njegov lik imao komplikovanu prošlost: “Kris je veoma inteligentan momak koji je preživeo emotivnu traumu i neko ko svoj bol ispoljava kroz svoju umetnost.”
            Za Pila je bilo važno da se angažuje glumac koji može da iskaže emotivnu zbunjenost koju Kris ima, posebno u vezi sa njegovim predubeđenjem kako će ga prihvatiti bela porodica. Njega je morao da tumači glumac koji je mogao savršeno da balansira u liku koji se u isto vreme trudi da bude veoma dopadljiv porodici svoje devojke, a u suštini je potpuni stranac. Upravo to su kreatori filma pronašli kod glumca Danijela Kaluje. “Danijel je prava zvezda”, objašnjava Pil. “On ima očaravajuću ljudskost i sposobnost da  u trenutku preuzme komandu i ja ga volim u filmovima “Black Mirror” i “Sikario”. On nosi film.”
            Dok Kris pokušava da se oslobodi sumnji i uživa u vikendu koji je pred njim, počinje da shvata da je njegov instinkt da ne veruje devojčinoj porodici, a posebno njenoj majci, Misi, zapravo ispravan. Misi je psihijatar i insistira da na novom momku svoje ćerke isproba svoju jedinstvenu terapiju. Dok Kris pokušava da ostavi cigarete, ona uporno insistira da mu u tome pomogne. “Kris uviđa da je Misi nametljiva”, objašnjava Laluja, “i da je to tip žene koji će ti sve reći u lice i uvek dobiti ono što želi, bez mnogo truda. Tako se i našao u njenoj sobi za hipnozu, u sred noći.”
            A razlog zbog koga je Rouz izabrala baš taj vikend da svog momka upozna sa roditeljima jeste godišnjica obeležavanja tradicionalne, porodične proslave. Okupljanje šireg kruga porodice i prijatelja u čast predaka u početku je bila vrlo dirljiva za Krisa, pošto je on kao sasvim mali dečak izgubio majku i od najranijeg detinjstva morao sam da se bori za sebe. Kaluja objašnjava tu scenu: “Veliki deo ovog filma je iščekivanje onoga što će se dogoditi. Kris na toj proslavi definitivno shvata da nešto nije kako treba i oseća ogromni naboj prikrivenog rasizma. Posle upoznavanja sa ljudima i razgovora sa njima shvata da ovo nije mesto za njega i da mora smesta otići”.

Džoker: Ludilo u dvoje
Džoker: Ludilo u dvoje
Bitlđus Bitlđus