• Matilda
  • 108 min
  • 2017
  • Rusija
  • 02.11.2017
  • Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promenama.

U sumrak carske Rusije rodila se jedna od ljubavi koje menjaju svet. Primabalerina Boljšoj teatra Matilda Kšesinskaja i poslednji ruski car Nikolaj Aleksandrovič, iliti Nikolaj Drugi, u vrtlogu strasti, umetnosti i zabranjene ljubavi stvorili su legendu koja prevazilazi sve granice vremena i prostora. Izbor srca uvek je ispravan, ali sme li se njime voditi i vladar imperije na kolenima. Da li je moguća ljubav plemića plave krvi i obične plesačice?

Matilda

“Matilda” je kontroverzna istorijska saga, zasnovana na istinitoj priči čija se premijera u Rusiji iščekuje sa velikim nestrpljenjem. Ovo je priča o naličju ruskog carskog dvora, poslednjim danima najveće moderne svetske imperije, ali i o baletu, stvaranju čuvenog Boljšoj teatra i ljubavi koja nikada ne umire.

Od romana “Doktor Živago” pisca Borisa Pasternaka, nijedno umetničko delo nije na takav način uzburkalo i podelilo rusku, ali i svetsku javnost, poput filma Alekseja Učitelja “Matilda”. Mada
se premijera dugoočekivanog spektakla u koji je uloženo više od 25 miliona evra, i koji je potencijalni ruski kandidat za nenadmašnu nagradu Američke filmske akademije, čuvenog Oskara, očekuje tek početkom novembra, medijske najave ovog bez sumnje najambicioznijeg ruskog filmskog projekta u poslednjih nekoliko decenija, publiku već mesecima drže u stanju neizvesnosti. Od Njujork tajmsa preko Bi-Bi-Sija do srpskih medija. Nalik ruskom “Titaniku”, melodrami o strastvenoj, ali nesrećnoj ljubavi poslednjeg ruskog imperatora Nikolaja Drugog i prve dame moskovskog baleta Matilde Kšesinske, čiji su koraci utrli put ka osnivanju Boljšoj teatra, predviđa se epski uspeh na bioskopskim blagajnama širom sveta, a kontroverze koje je prate samo joj idu u prilog.

Vrhunska internacionalna glumačka postava, proslavljeni ruski režiser, prelepi kadrovi raskošne carevine pred krahom, dvorske intrige, ljubav razapeta na stubu srama, balet i beleg “zabranjenog filma” - sve su to neizostavni sastojci neophodni za najveće filmske nagrade.
“Matilda” je hrabar poduhvat odvažnog režisera koji se prihvatio projekta sa velikom odgovornošću. Svestan zagarantovanog međunarodnog uspeha, ali i nemilosrdne osude domaćih poklonika tekovina ruske carske prošlosti. U osnovi dela je jedna od najvećih ljubavnih priča ruskog dvora, koje je u svakom pogledu doraslo najvećim holivudskim blokabsterima.
Ruski “Titanik” dolazi. Ime mu je “Matilda”.