• Velika Britanija
  • 11.01.2018
  • HIGHLIGHTS:
  • Dobitnik nagrade Oscar u 2 kategorije:
    • Najbolji glavni glumac
    • Najbolja šminka

NAJMRAČNIJI ČAS je uzbudljiva i inspirativna istinita priča koja počinje uoči Drugog svetskog rata, kada Vinston Čerčil (Geri Oldman, nominovan za Oskara) samo nekoliko dana nakon što je imenovan za premijera Ujedinjenog Kraljevstva, mora da se suoči sa jednom od svojih najturbulentnijih i najvažnijih odluka: da istraži pogodnosti mirovnog sporazuma sa nacističkom Nemačkom ili da bude odlučan u borbi za ideale i slobodu svog naroda. Dok nezaustavljive Nemačke trupe prolaze Zapadnom Evropom i pretnja od invazije je neizbežna, javnost je nespremna, kralj je skeptičan, a iz njegove stranke se organizuju zavere i spletke, Čerčil mora izdržati svoj najmračniji čas, okupiti naciju i pokušati da promeni tok svetske istorije.

Najmračniji čas

O FILMU

Film Najmračniji čas je briljantno svedočanstvo jednog vremena. U svojoj 65. godini Vinston Čerčil je značajan član britanskog Parlamenta, ali se postavlja pitanje da li je podoban za kanditata za funkciju premijera Vlade Njenog veličanstva. U Evropi tog trenutka, situacija je beznadežna. Savezničke države potpadaju pod nacističku okupaciju, a skoro cela britanska vojska nalazi se u Francuskoj. Po hitnom postupku Vinston Čerčil stupa na dužnost 10. maja 1940. godine.
            Hitlerove snage nadiru i prete da sprovedu invaziju na Veliku Britaniju, a 300 000 britanskih vojnika zarobljeno je u Dankerku. U trenutku koji je kritičan i ključan po državu, Evropu i ceo svet, Čerčil otkriva zaveru koja se kuje protiv njega i kralja Džordža VI koji je skeptičan da li njegov premijer može da odoli svim izazovima.
            Uz podršku odane supruge Čerčil će pronači snagu, a britanski narod će ga inspirisati da se uspravi, zauzme čvrst stav i upusti se u borbu za ideale svog naroda i slobodu. Stavljajući svoje govorničke sposobnosti pred ultimativni izazov, uz pomoć svoje sekretarice, Vinston mora da napiše i pročita govor koji će odjeknuti kroz generacije.
            Inspiracija za scenario ovog filma pronađena je u tri govora koja je Čerčil napisao i izrekao od maja do juna 1940. godine. Stvaraoci filma su se složili da bi pričanje priče o Čerčilu bilo suprotno zdravom razumu ukoliko se ne izdvoji jedan poseban segment ili period njegovog života. I to su upravo uradili i snimili film Najmračniji čas, u kom se oslikava jedan kratak deo života tog izvandredng čoveka. Složili su se da je ovo projekat vredan upuštanja i film koji će ne samo zabaviti publiku, već će ih naterati da stanu i razmisle nad istorijom i njenim tokovima.

O STVARANJU LIKA VINSTONA ČERČILA

„Kada sam saznao da će Geri Oldman igrati Čerčila, pomislio sam kakva će to gluma biti! Geri je jedan od mojih omiljenih glumaca“, priznao je reditelj Džo Rajt. „Čerčil me je oduvek fascinirao jer je on zaista naš najveći državnik. Istina je i da je to ličnost za koju sam se radovao da je igram. Pre više godina imao sam pričiku da ga glumim i tada sam odbio“, rekao je glavni glumac, Geri Oldman. „Nije to psihološki ili intelektualni izazov koji je ozbiljan, već više fizički. Mislim, pogledajte njega i pogledajte mene“, priznao je Oldman. „Želeo sam da izgovorim te reči. Čerčilovi govori, koje je sam pisao, neki su od najboljih tekstova na engleskom jeziku“.
Upravo govori koje je Čerčil napisao u maju 1940. godine nikada nisu izgubili na značaju i snazi. Zauvek će imati jačinu i simboličan status, kao i sposobnost da inspirišu i nadahnu. Čerčil je bio jedan od najuticajnijih govornika 20. veka. Njegove reči mobilisale su milione, a čitava nacija citira njihove delove i dan danas. Njegove reči prevazilaze okvire vremena i prostora. „Mnogi zaboravljaju da je Čerčil karijeru započeo kao novinar. Pisanje je njegov prvi talenat, koji ga je jako dobro služio“, podseća reditelj Džo Rajt.
Najmračniji čas postaviće pred ovog izvrsnog glumca velike izazove. „Počelo je sa glasom. Morao sam da ubedim sebe da zvučim kao on. Tako sam uzeo jedan njegov govor i  diktafon i započeo eksperiment. Onda sam uronio u pisane materijale. Morao sam da ga upoznam na psihološkom i intelektualnom nivou. Želeo sam da izgradim lik, ciglu po ciglu. Gledao sam mnoge dokumentarne snimke koji su mi otkrili čoveka od 65 godina, prepunog energije. Bio je u državnim poslovima preko 50 godina, napisao je preko 50 knjiga, dobio Nobelovu nagradu, odlikovan je u 4 rata. Da nije bilo njega, kako bi naš svet danas izgledao? Niko mu nije ni prineti.“
Oldman je osetio da je pronikao u Čerčilov karakter, ali da mu fizička pojava još uvek zadaje poteškoće. Shvatio je da ne može odigrati ulogu dok je ne doživi u potpunosti, od načina na koji se kreće pa sve ostalo. „Morao sam da dođem u fazu da kada se pogledam u ogledalo vidim njega, ili bar osetim njegov duh kako mi uzvraća pogled. Znao sam da da je jedina osoba koja u tome može da mi pomogne Kazuhiro Cudži. U svom poslu, on je Pikaso.“
Poznati i priznat u filmskoj industriji, kada je u pitanju maska i protetika, Cudži je dva puta bio nominovan za Oskara. Iako jedan od najuspešnijih umetnika u toj oblasti, Cudži se povukao iz filmske industrije 2012. godine kako bi se posvetio savremenom hiperrealističkom vajarstvu. Oldman je lično otišao kod Cudžija. Umetnik se priseća: „Geri mi je kazao: Biću u tom filmu samo ako ti budeš radio masku. Razmišljao ssam neko vreme, ali nisam mogao da kažem ne Geriju. Za razliku od mnogih on shvata koliko je maska važna i poštuje proces izrade.“

Džoker: Ludilo u dvoje
Džoker: Ludilo u dvoje
Puls grada