Noćne zveri

• Nocturnal Animals
  • 117 min
  • 2016.
  • 23.03.2017

Od reditelja i scenariste Toma Forda stiže uzbudljivi romantični triler o šokantnoj intimnosti i zavodljivoj tenziji koji istražuje tanku liniju između ljubavi i surovosti, osveti i iskupljenju. Nominovani za Oskara Ejmi Adams i Džejk Džilenhal igraju razvedeni par koji otkriva mračne istine o sebi u filmu „Noćne zveri“.

Suzan Morou, galeristkinja iz Los Anđelesa (Ejmi Adams), živi neverovatno privilegovanim, ali neispunjenim životom sa svojim mužem Hatonom Morouom (Armi Hamer). Jednog vikenda, kad Haton ode na jedno od svojih čestih poslovnih putovanja, Suzan će dobiti neočekivani paket u kom se nalazi roman „Noćne zveri“ koji je napisao njen bivši muž Edvard Šefild (Džejk Džilenhal), s kojim nije imala kontakt godinama. Edvard u propratnom pismu ohrabruje Suzan da pročita njegov rad i da ga kontaktira kad on bude došao u grad. Sama noću u krevetu, Suzan počinje da ga čita. Roman je posvećen njoj...

...ali njegov sadržaj je nasilan i poražavajući. Dok Suzan čita, ona je duboko dirnuta Edvardovim stilom pisanja, toliko da ne može a da se ne seti najprivatnijih momenata svoje ljubavne priče s autorom. Pokušavajući da sagleda duboko u sebe izvan šljašteće fasade njenog života i karijere koju je stvorila, Suzan sve više doživljava ovu knjigu kao priču o osveti, priču koja je tera da preispita izbore koje je donela i ponovo rasplamsa ljubav za koju se plašila da je izgubljena... Za sve to vreme priča dostiže kulminaciju u kojoj će doći do shvatanja koja će definisati i junakinju romana i nju samu.

Noćne zveri

IZJAVA REDITELJA

„Noćne zveri“ su opominjuća priča o prihvatanju izbora koje donosimo u životu i posledica koje te odluke mogu da imaju. U kulturi u kojoj sve postaje lako zamenjivo, a veze se lako odbacuju, ovo je priča o lojalnosti, posvećenosti i ljubavi. Ovo je priča o izolaciji koju svi osećamo i važnosti vrednovanja ličnih veza u životu koje nas održavaju.

O PRODUKCIJI

Hrabro istražujući psihološka i emotivna mora promena koje muškarci i žene proživljavaju i njihove lične istine, „Noćne zveri“ je drugi film reditelja/scenariste Toma Forda, posle hvaljenog i nagrađivanog „Samca“ (2009).

„Noćne zveri“ je film koji prati ženu rastrzanu između prošlosti i sadašnjosti, dok je obuzeta pričom koju trenutno čita.

Pokušavajući da ispriča ne samo ovu priču unutar priče, već i istraživanje o ljudskoj želji, ambiciji i zadovoljenju, Ford je shvatio da će morati da upotrebi svoje rediteljske i scenarističke sposobnosti na još većem nivou nego u svom prvencu. „Noćne zveri“ povezuje odiseje tri lika, ali i zatvara avenije kontakta među njima.

Scene savremenog životnog stila naterale su Toma Forda da vizualizuje ekstreme da bi naglasio izolovanost i izgubljenost glavne junakinje, Suzan Morou. On kaže: „Stil nije krajnji cilj za mene kad snimam film. Stil bez suštine je prazan. Međutim, ja obraćam dosta pažnje na stil kad je on povezan s likovima i pričom. Scenografija i kostimi mogu da informišu publiku, ali i da pomognu glumcima da se užive u ulogu. Ja verujem da slika zaista govori hiljadu reči i da je film pravi vizualni medij.

Ford je pisao scenario na osnovu romana „Toni i Suzan“. Međutim, proces adaptacije je potrajao. Na kraju se njegov konačni scenario malo razlikovao od knjige. Ford objašnjava: „Roman Toni i Suzan je predivno napisan. To je odlična priča. Koncept moralne alegorije ispričan kroz fikciju – knjiga u knjizi – veoma je svež i originalan. Dopao mi se čim sam ga pročitao i smatrao sam da bi bio odličan film. Međutim, nije bilo lako adaptirati ga i trebalo mi je vremena da razmislim kako da mu pristupim. Knjiga i film su dve različite stvari i književna interpretacija romana često ne može da se prenese na veliko platno. Meni je bilo važno da uzmem teme iz knjige koje su uticale na mene i da ih preuveličam i istražim u filmu. Na taj način, Noćne zveri su verne knjizi iako su neki elementi priče originalni, a okruženje u koje je priča smeštena je potpuno promenjeno.“

GLUMCI

Forda je privukla glumica nominovana za Oskara, Ejmi Adams „jer ima spektakularnu moć da prenese svoje emocije bez reči, samo svojim izrazom lica i očima. Ejmi je zaista odlična glumica. Postoji nešto sirovo ali iskreno u njenom pogledu. Želeo sam da lik Suzan bude dopadljiv. Bilo bi lako mrzeti Suzan jer, kako sama kaže u filmu, ona ima sve, a ipak je nesrećna. Odabrala je životni put koji je u suprotnosti s njenom pravom prirodom. Ona je na neki način žrtva načina na koji je vaspitana i onoga što se često očekuje od žena u našoj kulturi.“

„Većim delom filma, Suzan čita i nemo reaguje na to što čita. Ovde dolazi do izražaja Ejmina neverovatna gluma. Ona je toliko iskrena u svojoj glumi i uspela je da pristupi Suzaninom bolu na način koji čini da saosećamo s njom, umesto da je mrzimo. Ovo je jedna od najtežih uloga u filmu jer nije mogla da se osloni na neke velike gestove, pa čak ni na govor da bi izrazila bol koji njen lik oseća.,“ objašnjava reditelj.

Adamsova kaže: „Već sam u nekim godinama kad mogu da se poistovetim s tim da u određenom momentu u životu počnete da razmišljate o izborima koje ste donosili i o tome kakve ćete izbore doneti u budućnosti. Razumela sam taj aspekt kod Suzan. Ona prosto nije mogla da zaboravi na konflikt između osobe koja je želela da postane i osobe koja je odabrala da bude.“

Tom Ford je bio podjednako uveren da će i Džejk Džilenhal dati celog sebe u napetim scenama priče unutar priče. Ford kaže: „Želeo sam Džejka za uloge Edvarda i Tonija jer se divim rizicima koje Džejk preduzima u svojim ulogama. Ovo je bila teška i zahtevna uloga. Osećao sam da će Džejk odraditi fenomenalan posao i definitivno sam bio u pravu.“

Kad je pročitao Fordov scenario, Džilenhal je bio duboko dirnut i potresen. „Scenario je na više načina prenosio kakav je osećaj kad vam je srce slomljeno. Takođe govori i o tome kako želimo da nas ljudi dožive i kako se predstavljamo drugima, a zatim i ko smo mi stvarno i šta je nečija prava istina,“ kaže Džejk.

„Tom mi je pružao dosta mira i tišine, što mi je bilo potrebno da bih bio ranjiv pred kamerom. On neverovatno brine o svim detaljima.“

Krucijalne sporedne uloge poručnika Bobija Andesa i Reja Markusa, koji stoje na suprotstavljenim stranama zakona, igraju Majkl Šenon i britanski glumac Aron Tejlor-Džonson. Oba glumca je Ford tražio zbog njihove prilagodljivosti, kvaliteta koji im omogućava da se potpuno užive u lik koji igraju bilo da je iz različitih epoha ili različite nacionalnosti – toliko da publika ne može ni da se seti gde ih je ranije gledala.