Pedeset nijansi - Mračnije

• Fifty Shades Darker
  • 118 min
  • 2017
  • 09.02.2017

Džejmi Dornan i Dakota Džonson se vraćaju kao Kristijan Grej i Anastazija Stil u „Pedeset nijansi – Mračnije“, drugom nastavku svetskog bestselera i fenomena „Pedeset nijansi“. Posle velikog hita iz 2015. koji je zaradio preko 560 miliona dolara širom sveta, novi nastavak stiže za Dan zaljubljenih i poziva vas da se prepustite nečem za nijansu mračnijem.

Kad povređeni Kristijan Grej pokuša da namami opreznu Anu Stil ponovo u svoj život, ona će zahtevati novi dogovor pre nego što mu pruži drugu šansu. Dok njih dvoje pokušavaju da izgrade poverenje i stabilnost, mračne figure iz Kristijanove prošlosti počinju da kruže oko ovog para, odlučne u tome da unište njihove planove za zajedničku budućnost.

U nastavku se ponovo pojavljuju oskarovka Marša Gej Harden, Dženifer Ele, Luk Grajms, Rita Ora, Viktor Rasuk, Eloiz Mamford i Maks Martini, kojima se po prvi put pridružuju oskarovka Kim Bejsinger, Hju Dansi, Bela Hitkot i Erik Džonson.

„Pedeset nijansi – Mračnije“ režira Džejms Foli („Strah“, „Kuća od karata“), a producenti su ponovo Majkl de Luka, Dejna Bruneti i Markus Visidi, kao i E L Džejms, koja je i napisala ovaj blokbaster serijal. Scenario je napisao Nil Lenard prema romanu E L Džejms.

Pedeset nijansi - Mračnije

Zašto treba pogledati film: Film koji budi sva čula i potpuno nove strasti, koje možda niste ni bili svesni da posedujete. Ne propustite fenomen o kome priča ceo svet. Doživite nešto, za nijansu mračnije...

U nastavku se ponovo pojavljuju oskarovka Marša Gej Harden, Dženifer Ele, Luk Grajms, Rita Ora, Viktor Rasuk, Eloiz Mamford i Maks Martini, kojima se po prvi put pridružuju oskarovka Kim Bejsinger, Bela Hitkot i Erik Džonson.

O PRODUKCIJI

Fanovi romana E L Džejms i velikog filmskog hita, adaptacije istoimenog romana „Pedeset nijansi – Siva“, bili su oduševljeni kad je objavljeno da će i naredna dva romana iz serijala dobiti filmske nastavke... čak i pre nego što su očekivali. „Pedeset nijansi – Mračnije“ i „Pedeset nijansi – Oslobođeni“ snimani su paralelno i biće prikazani oko Dana zaljubljenih 2017. i 2018. godine.

Iako dva sledeća poglavlja dublje istražuju zanimljivi ljubavni tango Kristijana Greja i Anastazije Stil, filmadžije su želele da svaka epizoda serijala bude prikazana kao jedinstveno iskustvo. Tim je smatrao da je neophodno zadovoljiti okorele fanove, ali i privući novu publiku erotičnim, autentičnim i zabavnim događajima pop kulture.

Producent Dejna Bruneti kaže: „’Pedeset nijansi – Mračnije’ je više triler. Imamo neizvesnost, proganjanje, pad helikoptera... sve to uz temu ovog ljubavnog para i njihove neobične ljubavne veze. Iznenada, njihova veza će biti suočena s mnogo više prepreka nego u prvom filmu, a većina njih proizilazi iz Kristijanove prošlosti.“

Za adaptaciju, produkcija se osvrnula izvoru: samoj E L Džejms, i scenaristi koji je živeo s likovima i njihovim tvorcem od početka, mužem E L Džejms, uspešnim scenaristom Najalom Lenardom, čiji je zadatak bio da prenese ove masivno popularne romane sa svojim hrabrim novim amblemima mejnstrim senzualnosti u dva scenarija.

Odluka da se snime oba dela filma u isto vreme nije bila samo finansijski potkrepljena, bilo je važno i da glumci i režiser Džejms Foli imaju oba scenarija i da razumeju gde njihovi likovi i priče počinju i gde se završavaju. Proces snimanja je tako tekao mnogo fluidnije.

Kad je doneo odluku da režira oba filma, Foli je ušao u zavidne redove malobrojnih režisera koji su maksimizirali vreme i napor snimajući projekte jedan za drugim.

Bruneti priča o procesu pronalaženja pravog režisera za ovaj projekat: „Kad smo razmatrali ko će biti sledeći režiser, pričalo se o tome da li ćemo snimiti ’Mračnije’ i ’Oslobođene’ u isto vreme. Znao sam Džejmsa iz ’Kuće od karata’, jer je režirao većinu prve sezone i bio je naš vođa serije.“

„Sreli smo se s njim i njegovo viđenje filma je bilo fantastično,“ kaže producent. „Našli smo se s mnogim različitim režiserima posle toga i napravili smo uži krug. Onda, kad smo počeli da pričamo o tome da snimimo oba filma u isto vreme, znao sam da smo tako snimali ’Kuću od karata’, dve epizode u isto vreme. Ja sam navijao za Džejmsa, ne samo zbog toga što je on već imao iskustvo sa takvim snimanjem, već zbog njegovog razumevanja ovih knjiga i viđenja ovih filmova.“

Viscidi kaže: „Nama je bio potreban neko tog kalibra koji režira glumce na snažan, samouveren i vešt način. Na prvom sastanku s Folijem, on je rekao da želi da proširi i otvori film. On je cenio prvi film, mislio je da je dobar, seksi i provokativan, ali je želeo da likovi budu više deo stvarnog sveta i da ih izvede napolje u sledećem poglavlju. Želeo je da se Sijetl vidi više i da likovi budu u većoj interakciji sa svetom oko njih.“

Dok je „Pedeset nijansi – Siva“ upoznao filmsku publiku s milijarderom Kristijanom Grejom i znatiželjnom studentkinjom Anastazijom Stil, druge dve epizode će iznenaditi publiku i njena očekivanja od ovog para koji je završio svoju vezu na kraju prvog filma. Viscidi objašnjava da je prvo poglavlje bilo buđenje, a da će druga dva zaći dublje u motivaciju likova i njihov svet: „Darkotin lik u ’Mračnije’ mora da proceni šta je to zbog čega želi Kristijana, jer razlog nije samo u tome što je on zgodan čovek. Videćemo da ona zapravo počinje da želi da bude u Crvenoj sobi s njim, da iskusi tu seksualnost oko koje nije bila sigurna u prvom filmu. Sad mora da otkrije šta je to u njoj što je vodi da učestvuje na isti način na koji to i Kristijan želi.“

Nakon što su iza sebe ostavili uragan koji se podigao posle premijere filma „Pedeset nijansi –Siva“, Dornan i Džonson su počeli da rade na snimanju filmova „Mračnije“ i „Oslobođeni“, spremni na jedinstvene izazove koji ih čekaju. Kao i producenti i Dornan je bio zadovoljan što je Foli njihov novi „kapetan broda“. Glumac kaže: „Teško je ući u mašinu koja je već u pokretu, ispoštovati ono što je već urađeno i voditi brod na onakav način koji će ostaviti vaš pečat.“

Dornan ceni iskrenost režisera: „Prvi put kad sam upoznao Folija preko Skajpa, bio je veoma jasan oko toga šta želi: da dođe do srži likova. Hteo je da ih unapredi i da film ne bude samo o seksu, kako su neki možda mislili. Hteo je da iznese njihove ličnosti na videlo. To je teško za glumca, da igra lik koji je opisan kao ’neprobojan’ u knjigama. Da bi pokazao dubinu svog lika, Foli je želeo da predstavi Kristijana čoveka i da objasni zašto je on takav kakav jeste.“

Ta maksima je takođe mogla da se primeni i na Džonsonovu, koja se pripremila za snimanje tako što je ponovo pročitala drugu i treću knjigu. „’Mračnije’ se dublje bavi ličnostima ovo dvoje ljudi,“ otkriva glumica. „Deluje kao da su oni na burnoj, uvrnutoj stazi i da nisu jednostavni likovi. Nije sve lepo i lagano. Mračnije je. Ne predstavljamo uvijeno ništa od stvarnih, sirovih i teških stvari iz ove veze.“

Dakota Džonson kaže: „Nikad nisam bila na nekom projektu ovoliko dugo i nikad nisam bila deo ovako velikog projekta. Osećam veliku čast što mogu da ispričam priču ove mlade žene. Bilo je to jedno veliko iskustvo. Film je pronicljiv, emotivan, težak i mračan, ali je i veseo i ispunjen smehom i ljubavlju. Pomogao mi je da se razvijem kao osoba i bez obzira na to koliko je teško bilo snimanje ovakvih filmova nikad ne bih promenila ništa u vezi s ovim iskustvom.“

Džoker: Ludilo u dvoje
Džoker: Ludilo u dvoje
Puls grada