U potrazi za Dori SINH

• Finding Dory
  • 103 min
  • 2016
  • 16.06.2016

Dizni Piksarov film „U potrazi za Dori“ vratiće na veliki ekran svačije omiljene likove: zaboravnu plavu ribicu (Anica Dobra), koja živi srećno na grebenu s Nemom (Marko Perić)  i Marlinom (Branislav Platiša). Kad se Dori iznenada seti da ima porodicu koja je možda traži, ovaj trio će krenuti na uzbudljivu avanturu preko okeana do kalifornijskog prestižnog Pomorskog instituta, rehabilitacionog centra i akvarijuma. U pokušaju da nađe svoju mamu (Nela Mihajlović) i oca (Bane Zeremski), Dori će potražiti pomoć od tri najintrigantnija stanovnika Pomorskog instituta: Henka (Predrag Ejdus), svadljive hobotnice koja često beži zaposlenima; Bejlija (Srđan Timarov), beluga kita koji je ubeđen da su mu veštine eholokacije u kvaru; i Nade (Jelena Trkulja), kratkovide kit ajkule. Dok se vešto budu kretali kroz zamršene unutrašnje radnje Pomorskog instituta, Dori i njeni drugari će otkriti čari svojih mana, drugarstva i porodice.

U potrazi za Dori SINH

Priča je najvažnija u studiju Piksar. Bilo da film predstavlja nove likove ili govori o starim prijateljima, sve počinje od priče koja treba da se ispriča.

Dok je kraj filma „U potrazi za Nemom“ iz 2003. bio savršeno zadovoljavajući i za fanove i za filmadžije, nešto se ipak motalo reditelju Stentonu po glavi. „Shvatio sam da sam zabrinut za Dori,“ kaže on. „Pitanje njenog gubitka kratkoročnog pamćenja i kako to utiče na nju, nije bilo rešeno. Šta ako se ponovo izgubi? Da li će biti dobro?“

Porodica je ključna tema u filmu „U potrazi za Dori“. „Kad prvi put upoznamo Dori, mi saznajemo da ona ne može da se seti odakle je,“ kaže Stenton. „Ali ona mora imati porodicu. Kao što je ona rekla: Gde su? Njena zbunjenost je izazvala salve smeha, ali u tome leži tužna istina. Znao sam da postoji priča koju vredi ispričati.“

„Na početku je Dori bila malo dvodimenzionalna,“ kaže reditelj. „Shvatio sam da iako sam ja u glavi imao celu njenu priču o poreklu, niko drugi nije, uključujući i publiku. Svi su izašli s projekcije Nema pamteći koliko je bila smešna. Ali ja sam to oduvek doživljavao kao masku. Shvatio sam da moramo da objasnimo publici šta se njoj desilo kad je bila mala.“

Priča se nastavlja godinu dana nakon što su Dori i Marlin prešli okean da bi našli Nema. Ogromna migracija raža prolazi pored njihovog naselja, što će pokrenuti Dorina sećanja. „Taj događaj je sličan jednom koji je razdvojio nju od roditelja pre mnogo godina,“ kaže Stenton. „Odjednom su je preplavile emocije i osetila je snažnu želju da pronađe svoju porodicu.“

Da bi održali Dorin nagon da pronađe porodicu, filmadžije su prvo morale da razumeju njene probleme s pamćenjem. Kaže Kolins: „Iako Dori zaboravlja detalje iz svakodnevnog života, poput Nemovog imena, njeno emotivno pamćenje je u redu, ona zna da voli Nema i Marlina. I ljubav prema roditeljima je prisutna kod nje sve vreme.“

Prema rečima ko-reditelja Angusa Meklejna, iznenadno prisećanje će pokrenuti novu avanturu. „Oni će krenuti u potragu, i unutrašnju i spoljašnju, za njenom porodicom,“ kaže on. „Ali Dori oseća da to ne može sama da uradi, pa će ubediti svoju novootkrivenu porodicu – Marlina i Nema – da krenu s njom.“

LIKOVI

Dori je plava ribica vedre naravi. Ona pati od poremećaja kratkoročnog pamćenja koje joj obično ne kvari raspoloženje, sve dok ne shvati da je zaboravila nešto krupno: svoju porodicu. Ona je pronašla novu porodicu u Marlinu i Nemu, ali je proganja osećaj da je tamo neko sve vreme traži. Dori možda ima problema da se priseti šta, ili koga, traži, ali neće odustati sve dok ne razotkrije svoju prošlost i nauči još nešto usput: prihvatanje sebe.

Marlin je možda jednom već prešao okean, ali to ne znači da to želi ponovo da uradi. Zato neće baš spremno dočekati priliku da prati Dori u misiji do kalifornijske obale da bi pronašla svoju porodicu. Marlin, naravno zna kako je to kad izgubiš porodicu, a ipak je Dori bila ta koja mu je pomogla da pronađe Nema ne tako davno. Klovn riba možda nije smešan, ali je zato lojalan i shvatiće da nema izbora i da će morati da spakuje svoju nervozu i skepticizam i krene na još jednu avanturu, ali ovog puta da bi pomogao prijateljici.

Godinu dana posle velike avanture, Nemo je ponovo obično dete: ide u školu i živi na koralnom grebenu s ocem i komšinicom Dori. Njegova strašna avantura nije uspela da mu slomi duh. Zapravo, kad se Dori priseti delića svoje prošlosti i poželi da krene preko okeana da bi pronašla porodicu, Nemo je prvi koji će joj ponuditi pomoć. Možda je mlada klovn riba sa srećnim perajem, ali Nemo svim srcem veruje u Dori. On vrlo dobro zna kako je to biti drugačiji.

Henk je hobotnica. Ali ima sedam krakova. Negde usput je izgubio jedan krak, kao i smisao za humor. Ali Henk je jednako sposoban kao i njegovi vršnjaci s osam krakova. Umetnik u kamufliranju i bekstvu, Henk će prvi dočekati Dori kad stigne u Pomorski institut. Ali nemojte da vas zavara, on ne želi da nađe prijatelja. On želi samo jedno, da dopre do transportnog kamiona koji će ga odvesti do Klivlenda gde će uživati u mirnom i samotnom životu.

Nada je možda nespretni plivač, ali ima veliko srce. Ona zapravo sve ima veliko, kit ajkule su najveće ribe u moru. Nada živi u Pomorskom institutu, a jednog dana će plava ribica Dori, koja joj je nekako poznata, upasti u njen bazen. Nada je postiđena zbog očiglednog nedostatka gracioznosti, za šta je zaslužan njen loš vid, ali Dori misli da ona prelepo pliva. I biće oduševljena što njena golema prijateljica priča jezik kitova isto kao i ona.

Bejli je beluga kit, stanovnik Pomorskog instituta koji je ubeđen da nešto nije u redu s njegovim eholokatorskim sposobnostima. Dobra vest, ili loša, u zavisnosti od toga koga pitate, jeste ta da doktori ne mogu da nađu nikakav problem s njim. Bejli je užasno dramatičan što ume da iritira njegove komšije: kit ajkula Nada ne može nikako da dopre do njega, koliko god pokušavala. Možda će poslušati novu prijateljicu Dori, koja je prepuna šašavih ideja.

Dženi i Čarli bi učinili sve za svoju jedinicu, Dori. Oni je obožavaju, štite i daju sve od sebe da je nauče veštinama preživljavanja u svetu. Dženi možda deluje razdragano i površno, ali ona je brižna majka i pravi uzor. Čarli voli da se šali, ali mu ništa nije važnije od toga da nauči svoju ćerku koja ima problem s pamćenjem kako da preživi.