• Au revoir la-haut
  • 117 min
  • 2017
  • Francuska
  • 24.05.2018

PROLEĆNI

Nekoliko dana pre potpisivanja primirja u Prvom svetskom ratu, novembra 1918, Edvard Perikur spasava Albera Majara od sigurne smrti. Ova dva čoveka nemaju ništa zajedničko, osim rata. Poručnik Pradel, naredivši besmislen napad uništava njihove živote, istovremeno im povezujući sudbine u nesreći. Na ruševinama pokolja i smrti Prvog svetskog rata, osuđeni na život, njih dvojica pokušaće da prežive. Kako se u teška vremena ne biraju sredstva, Pradel svoju budućnost graditi na leševima žrtava rata, a Edvard i Alber pred očima ožalošćenih porodica stradalih heroja nacije izvešće istorijsku prevaru organizujući njihove komemoracije.

Doviđenja, tamo gore

Režiser Albert Dupontel dobitnik je nagrade Cezar (2014) za najbolji scenario za film “Osuđeni na 9 meseci”. Isti film imao je još tri nominacije – najbolji film, režija i glavna muška uloga (on nominovan). Za istu nagradu nominovan je još četiri puta – najbolji gluamc u filmovima Deux jours a tuer (Ne voli me više 2008), i La maladie de Sachs (1999.), zatim za najbolju sporednu ulogu u filmu Un héros tres discret (A self-made hero 1996) i debitantsku ulogu u filmu Berni (1996). Osvojio je i Kristalni globus 2014. za “Osuđeni na 9 meseci” uz još tri nominacije za istu nagradu od 2009. do 2014, u kategoriji najboljeg glumca. Sa istim filmom osvojio je i priznanje Étoiles dOr, France 2013. za najbolji scenario, a te godine nominovan je još za nagradu Prix Louis Delluc i sledeće za Lumiere u kategorijama najbolji film, režija i scenario.

Argentinski glumac  Nahuel Pérez Biscayart dobitnik je više priznanja za najboljeg glumca, među kojima je od novih najvažnije ono za najboljeg glumca u filmu “Sav tvoj” na festivalu u Karlovim Varima (osvojio Kristalni Globus 2014.), a zatim i nagrada  Argentinske asocijacije filmskih kritičara za najboljeg debitanta u filmu “Tetoviran” iz 2006. Ove godine za tu nagradu u istoj kategoriji nominovan je za film Lulu. Sa filmom Glue (Lepak) pobedio je na festival u Nantu 2006, a 2015. osvojio je nagradu žirija za najboljeg glumca na Međunarodnom festival Queer filma u Lisabonu u filmu “Sav tvoj”.

Glumac Laurent Lafitte nominovan je ove godine za Cezara za najbolju sporednu ulogu u filmu “Ona”, a 2013. odlikovan je francuskim Ordenom umetnosti i književnosti, koji dodeljuje Ministarstvo kulture Republike Francuske. Glumio je i u čuvenom francuskom filmskom serijalu “Grimizne reke” (Hjubert, Dinov sin).

Kritike:

“Komercijalni film koji vešto kombinuje nadrealni humor i izuzetno teške dramatične teme – traumu, smrt, korupciju i manipulaciju, tako da se one sjajno međusobno slažu i kao rezultat imaju odličan film”.  (Holivud reporter)

“Jedan od najboljih francuskih kostimiranih filmova još od vremena “Margarite”. Ponekad melanholičan, ponekad komičan, ali uvek emocionalno iskren”. (Screendaily.com)

“Ovaj film predstavlja uranjanje u istoriju, a njegova provokativna ironija ne štedi glavne junake stavljajući ljudsku tragediju na svakom društvenom nivou u prvi plan. U svakom pogledu kvalitetna i sadržajno bogata adaptacija  istoimenog romana Pjera Lemetra”. (CineEuropa)

“Veliki film, sjajna realizacija, zanimljiv scenario i glumci na vrhuncu zadatka, tako se u nekoliko reči može sumirati šesti igrani film Alberta Dupontela. Majstorska adaptacija romana ‘Doviđenja, tamo gore’ Pjera Lemetra”. (6néma)

“Ostvarenje Alberta Dupontela, koje počinje na kraju Prvog svetskog rata, govori o dvojici junaka koji se ne bore samo protiv Nemaca već i onih koji su ih poslali na front. Nova vizija teškog i za javnost nepoznatog perioda naše istorije. Scenario je zanimljiv i glumci igraju dobro, ali besprekorni kostimi i scenografija su ponajviše doprineli da ovaj film postane remek-delo”. (DailyMovies)

“Slikovitim prikazom bioskopa dvadesetih godina prošlog veka, Albert Dupontel donosi antikapitalističku vatru koja i danas može lako zapaliti svet. Uticaj posleratnog perioda je, ipak, najupečatljiviji prizor dirljive i majstorski rekonstruisane melodrame”. (AvoirAlire)

“Počevši od dana primirja 1918. godine, pratimo dvojicu veterana, čudnog para vezanog za životni dug, dok plivaju kroz obeshrabrujuće vode posleratne Francuske. Ovaj veliki i elegantni filmski komad bavi se kompleksnim i teškim idejama, ali ih isporučuje u urednom i emocionalno hranljivom paketu”. (Goombastomp)

Džoker: Ludilo u dvoje
Džoker: Ludilo u dvoje
Bitlđus Bitlđus